איך להתגבר על פחד קהל

דיבור מול קהל: איך להתגבר על פחד קהל

דפיקות לב מואצות, הזעה ורעד, אלו רק חלק מהתופעות שחשים אנשים הסובלים מחרדת קהל / פחד קהל. במידה שאינכם יכולים להעיד על עצמכם כ- "חיות במה" ועליכם לדבר מול קהל, יתכן שאתם חשים מידה מסוימת של פחד או חרדה. הבשורה המשמחת היא שתוכלו לשלוט בפחד ולהיות אלו שמנהלים אותו, ולא להפך. 

איך להתגבר על פחד קהל? – טיפים מעשיים שיסייעו לכם בדיבור מול קהל!

אז איך מתמודדים עם המפלצת הגדולה שנקראת פחד במה? לפניכם טיפים שעשויים לסייע לכם עם חרדת קהל:

1. יש לכם פחד קהל? אל תתנגדו לו, קבלו אותו

המחשבה על דיבור מול קהל מעוררת בכם פחד? אתם לא מאמינים שתוכלו להביא את עצמכם לידי ביטוי מול קהל? החשש העיקרי שלכם הוא לגמגם, לטעות ולא לדעת להשיב על שאלות הקהל? כאשר מדובר על חרדת קהל, אל תדחיקו את החששות והפחדים, אלא קבלו אותם! בעת שאתם מכירים בפחד – מדברים אליו ואפילו משתעשעים איתו, הוא הופך אוטומטית פחות מאיים. המקום של הקבלה ("אז אני מפחד, אז מה?"), מפחית משמעותית את רמות הסטרס. נסו, זה עובד.

2. אימון מביא למצוינות

ככל הנראה, פחד קהל לא יעבור יום אחד כך סתם מעצמו. על מנת שעוצמתו תפחת, עליכם לעבוד בעיקר על עצמכם. ומה זה אומר בפועל? גם אם לא התבקשתם להעביר הרצאה גדולה לעובדי הארגון, הכניסו את עצמכם בכוח לאזור הספציפי שמעורר בכם חוסר נוחות. לדוגמא: השתתפו בדיונים וישיבות (השמיעו את קולכם!), בקשו מהבוס שלכם להעביר הרצאה/בריף לעובדי הצוות וכן הלאה. המטרה כמובן היא "להשתפשף" על "קהל ביתי", ולאפשר לכם ליצור חוויה טובה ומעצימה שתעלה את ביטחונכם.

3. השתמשו בכלים המפחיתים פחד קהל

שימוש בהומור – צחוק משחרר לחץ וחרדת קהל, התחילו את ההרצאה בסיפור משעשע המתחבר להרצאה או קטע הומוריסטי עם ההקשר הנכון לתוכן והרשו לעצמכם לצחוק עם הקהל. מיד תרגישו טוב יותר. 

בעת דיבור מול קהל, עשו שימוש באמצעים טכניים – שימוש בסרטונים או מצגת יכול לעזור לכם להתגבר על הפחד. אמצעים אלו מאפשרים לכם לנשום עמוק אחרי שההרצאה כבר החלה, לשתות כוס מים, להיזכר בפרטים ששכחתם מהלחץ וכן הלאה. 

4. אז איזה סיפור אתם מספרים לעצמכם?

פעמים רבות, הפחד הינו תוצר של סיפורים שאנחנו מספרים לעצמנו. ולמה הכוונה? יתכן שהפחד שאתם חשים – פחד קהל, נובע מהאופן בו אתם מגדירים את עצמכם למשל "אני לא יודע להרצות", "במה זה ממש לא הקטע שלי", "אני בטוח אפקשש", "ומה יקרה אם אטעה? זה יהיה סוף העולם!". בעת שתשנו את "התסריט", הלחצים והחרדות שעוטפים את כל הנושא הזה של דיבור מול קהל, יפחתו משמעותית. כשם שלא הייתם משקים ברעל צמחים (הרי הם לא יצמחו כך), אל תשקו את תודעתכם במחשבות שאינן מעצימות.

5. הרשו לעצמכם להיות פגיעים

ישנו משפט מפורסם שהמסר שלו הוא לשאוף לטוב ביותר ולצפות לגרוע ביותר. ולאן אנחנו חותרים? לפני ובזמן ההרצאה / סדנה / ישיבה, השקיעו את כל כולכם! עם זאת, הזכירו לעצמכם כי לפני שאתם דוברים / מרצים, אתם בני אדם. כבני אדם מותר לכם לטעות – זה אנושי וזה בסדר! הרשו לעצמכם להיות פגיעים, לחבק את הטעויות שלכם ולהגיב אליהן (ובעיקר אליכם) בחמלה.

יש לכם חרדת קהל? ב-My Campus אנו ניתן נדאג לכל הפרטים ככה שאתם תהיו שלווים ורגועים ותוכלו להתרכז אך ורק בתוכן ובקהל שלכם. אנו נדאג לכל פרט ופרט החל מאולם הרצאות, חדרי ישיבות או אולם כנסים ועד כיבוד, חנייה, עטים, שירותי הרשמה, אביזרים טכניים וסיוע טכני. למידע נוסף ושריון תאריך לחלל המועדף עליכם.

לצפייה במגוון האולמות והכיתות לחצו כאן

אביבה עזר, ראש תחום חינוך
שי ודפנה היקרים. מבקשת להודות לכם מעומק הלב על יום נפלא. הכל הכן מראש ותוך כדי במקצועיות ובנועם, מתוך קשב מלא לצרכים שהבאנו בפניכם. התכוונתי לכתוב לכם בשם העמותה ובאופן אישי ולא רק כמשוב, זה לא רק שירות, זו שותפות. מבקשת למסור תודה מיוחדת לאלון האחד והיחיד על שירות נפלא. נתן מענה לכל הצרכים והבקשות באנושיות ומקצועיות מרשימה. שמחים להמשיך את הקשר ולהמליץ לכל מי שאנחנו נמצאים איתו בקשר. ילדים בסיכוי - המועצה לילד החוסה
אורטל, מנהלת משאבי אנוש erroca
ראשית תודה רבה על השירות והאירוח! הייתה לנו חוויה מוצלחת מאוד ומאוד נהנו להתארח אצלכם. יש לנו אירוע נוסף בשבוע הבא. חייבת לציין במיוחד את דפנה - שמשלב שהגעתי לראות את המקום קיבלה אותי בחיוך ענק ועשתה את כל המאמצים לעזור לי לארגן את היום בצורה מופלאה ומקצועית, ואת שי שליווה אותנו לאורך כל היום בחיוך ענק ודאגה לכל הפרטים. בהחלט נחזור שוב (: היה כיף להכיר!
אורטל, מנהלת משאבי אנוש erroca
גלית אורן
שרות מצויין!! אישי, מדוייק, תשומת לב לפרטים. צוות מקסים, כיתות ומשרדים מעוצבים, נוחים, מאובזרים בציוד איכותי.
גלית אורן
רן סיבוני
אתמול השקתי את הספר שלי במיי קמפוס ואני רוצה לציין שהיה פשוט מושלם. המקום, הסדר, הניקיון, צוות התפעול, פשוט לא יכולתי לבקש מקום טוב יותר. תודה לכם שעזרתם לי להרים ערב מהסרטים.
רן סיבוני
קרין עטרה ירדני
מקום מהמם ואסתטי. יש את כול הטכנולוגיה הנדרשת להרצאה טובה מרווח , יש חניה בשפע כל מה שמנחה יכול לבקש. תודה
קרין עטרה ירדני
ורד מרום
החוויה במיי קמפוס היא שלמה. כיתות מאובזרות באופן מושלם. נעימות, יפות ונוחות, סביבה מעוצבת ואנשים מקסימים. הם פשוט חשבו על כל פרט ונמצאים שם כדי לעזור בכל דבר נוסף עם חיוך ומכל הלב. ממליצה בחום על מיי קמפוס.
ורד מרום
איריס לייכטמן
צוות מדהים,מתן שרות ברמות הגבוהות,יש מענה לכל דבר במיידי, נעים להרצות בחדרי ההרצאות ,באולמות אני באופן אישי מאמנת גם בקליניקה ששכרתי מהם,כאילו שזה באמת שלי הכל מאורגן וערוך . ממליצה בחום על my קמפוס.
איריס לייכטמן
שני יעקובי
העברתי מספר קורסים במתחם מיי קמפוס, נהנתי מכל רגע והרגשתי שאני בידיים טובות. הצוות מאיר הפנים, המקום היפה, מעוצב בטעם טוב, נקי ומזמין. הכיבוד הטעים והחשיבה על הפרטים הקטנים הפכו את החויה למושלמת. מומלץ בחום!
שני יעקובי
חגי פלד
ממליץ בחום לכל בעל עסק שמכבד את עצמו ואת הלקוחות שלו, להתנסות במרחב המדהים של הקמפוס ! אני מנחה את המפגש השמיני שלי (אחת לשבועיים) וכל כך מרוצה מהשרות, האנשים האדיבים, המקצועיות מהפרט הכי קטן של סיוע טכני וכיבוד רץ ועד לגמישות לפי הצרכים שמתאימים לי. הנחיתי במקומות מגוונים במרכז הארץ והתחושה שלי כמנחה שמתשתמש במרחב ומקבל את השרות של האנשים הנפלאים שעובדים בו, היא כמו לעבור מרכב קומפקטי ממוצע לנהוג במרצדס מנהלים, ועדיין בתשלום הוגן ושווה לכל בעל עסק. תודה רבה על הכל.
חגי פלד
עופר סגל
חוויית שירות בסטנדרטים הגבוהים ביותר. ייחס אישי, משפחתי ואינטימי, אכפתיות ושימת לב לפרטים קטנים כגדולים. ציוד מתקדם ואיכותי, עיצוב פנים בטוב טעם. ניכר כי בכל היבט הושקעה מלאכת מחשבת ואהבה רבה על מנת לתמוך את צרכי העסק וחוויית הלקוח הסופי.
עופר סגל

להזמנות ופרטים נוספים

אנו פה כדי לתת לך את כל המעטפת הנדרשת להצלחת העסק שלך.






    יש לרדת בתחנה בגשר מול קניון איילון ברמת גן ולרדת במדרגות הצמודות לתחנה.
    משם ממשיכים לאורך הרחוב. המתחמים יהיו משמאלכם.

     

    קווי דן

    22,7,52,33,42,142,40 

    למגיעים מצפון

    עולים על רכבת לכיוון תל אביב, יורדים בתחנת האוניברסיטה ומחליפים לרכבת שמגיעה לתחנת "רמת החייל – בני ברק".

    למגיעים מדרום

    באפשרותכם לעלות על רכבת ישירה ולרדת בתחנת "רמת החייל – בני ברק" או לרדת בתחנת האוניברסיטה בתל אביב ולהחליף.

    *יש להתעדכן בזמנים באתר רכבת ישראל 

    לרשותכם עומדים חניונים חינמיים ובתשלום מוזל עם מאות מקומות חנייה. החניה נמצאת בלח"י 28, לח"י 33 ובחניית תחנת הרכבת ומתחם הדיזיין סנטר. תוכלו לראות את מגוון האפשרויות במפה המצורפת. 

    הצהרת נגישות

    חברתנו שואפת לספק חווית שימוש מרבית לכלל הציבור לרבות ציבור בעלי המוגבלויות. השקענו מאמצים רבים במטרה לאפשר, להקל ולייעל את השימוש באתר בדגש על צרכי ציבור זה. אתר זה עומד בדרישות תקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמות נגישות לשירות), התשע"ג 2013 .התאמות הנגישות בוצעו עפ"י המלצות התקן הישראלי (ת"י 5568) לנגישות תכנים באינטרנט ברמת AA ומסמך WCAG2.0  הבינלאומי.

    הסדרי הנגישות של המתחמים:

    • מעלית בכל המתחמים
    • הכניסה למעלית במתחם 21 מחייבת לעבור בדרך משופעת 
    • ישנו דלפק נגיש בשני המתחמים
    • חניית נכים אחת במתחם 21, במתחם 31 אין חניות פרטיות אך יש חניות נכים ציבוריות בחניון הסמוך לבניין. 
    • רוחב הדלתות בכל המתחמים מתאים למעבר של כיסא גלגלים
    • שירותי נכים בכל המתחמים: במתחם 21 שירותי הנכים הם בתוך המתחם, במתחם 31 שירותי הנכים הם ציבורים  
    • לולאת השראה ניידת במתחם 21 
    • בחלק מהאולמות ישנה במה למרצה/מנחה. יש לידע אותנו במידה ונדרש אולם/חדר ללא במה
    • קיים שילוט נגיש לתאי בתי השימוש
    • עמדת שירות נגישה בכל המתחמים 
    • דרכי התקשרות חלופיים לטלפון: ווטס אפ 0552751551 או מייל [email protected] 
    • MY קמפוס אינה מספקת את שירותי התוכן של ההרצאות ועל כן במידה ונדרשים אמצעים להנגשת חומרי ההרצאה יש לפנות לגורם המארגן. 
    • בכל מקרה של קושי בהנגשה, הערה או הארה ניתן לפנות אלינו ואנו נסייע כמיטב יכולתנו. 

     

    מייל ליצירת קשר: [email protected]

    טלפון: 03-5661166