איך להתמודד עם שאלות מאתגרות מהקהל?

כאשר אתם עומדים מול קהל, בין אם בהרצאה מקצועית, סדנה או כנס, אחד הרגעים המלחיצים ביותר הוא שלב השאלות והתשובות. בעוד שרוב השאלות הן פשוטות וענייניות, תמיד ישנה האפשרות שתקבלו שאלות מאתגרות או בלתי צפויות שעלולות לגרום לכם לתחושת אי-נוחות או להסיט אתכם ממסלול ההרצאה. 

החדשות הטובות הן שניתן להתכונן מראש ולהגיע מוכנים להתמודדות עם כל שאלה, קשה ככל שתהיה. במאמר הבא תקבלו כלים מעשיים להתמודדות מוצלחת עם שאלות מאתגרות מהקהל, שישמרו על הביטחון שלכם ויעניקו לקהל שלכם תחושה של ביטחון ומקצועיות.

טיפים להתמודדות עם שאלות מאתגרות מהקהל

קחו נשימה והקשיבו היטב

הרגע שבו מגיעה שאלה מאתגרת עשוי לגרום לכם לתגובה אוטומטית של לחץ. הדבר הראשון שעליכם לעשות הוא לקחת נשימה עמוקה ולשמוע את השאלה עד הסוף. לפעמים, הקשבה זהירה ומלאה מאפשרת לכם להבין שהשאלה היא לא באמת "נוראית" כפי שהיא נראתה בהתחלה. בנוסף, הקשבה מלאה נותנת לכם את הזמן הנוסף הדרוש לגיבוש תשובה ברורה ומסודרת.

הימנעו מהתפרצות לתוך דברי השואל או ממתן תשובה מהירה מדי – תנו לעצמכם רגע קצר להבין בדיוק על מה נשאלתם ואיך הכי נכון לענות על כך. טכניקה זו לא רק משדרת ביטחון ושליטה במצב אלא גם מראה לקהל שאתם מכבדים את דעתו ומתייחסים ברצינות לכל שאלה.

חזרו על השאלה במילים שלכם

טכניקה יעילה נוספת להתמודדות עם שאלות מאתגרות היא לחזור על השאלה של הקהל במילים שלכם ובניסוח בהיר. פעולה זו מאפשרת לכם לוודא שהבנתם את השאלה נכון וגם נותנת לכם עוד כמה שניות לחשוב על התשובה. בנוסף, כאשר אתם חוזרים על השאלה, אתם מוודאים שכל הקהל מבין בדיוק במה מדובר. זהו מהלך פשוט ויעיל שמעניק לכם יתרון ברור בניהול השיחה.

ענו בצורה ממוקדת ומכבדת

גם אם השאלה מאתגרת במיוחד או אפילו ביקורתית, חשוב מאוד שתענו בצורה ממוקדת ומכבדת. הימנעו מהתנצחות או עימות אישי עם השואל. במקום זאת, התמקדו בעובדות ובתשובות מקצועיות. אם אתם מרגישים שהשאלה מנסה להוביל אתכם למקום לא נוח, אפשר לנתב את התשובה בצורה עניינית תוך התייחסות לנושא המרכזי, ללא גלישה לפינות או לוויכוחים. כך תראו לקהל שאתם אנשי מקצוע שמסוגלים להתמודד עם מצבים מורכבים בצורה אלגנטית ורגועה.

אל תפחדו לומר שאינכם יודעים

אחד החששות הגדולים של מרצים הוא לקבל שאלה שהם לא יודעים לענות עליה. אבל דווקא במצבים כאלה, הכנות שלכם תוערך מאוד על ידי הקהל. אם אתם לא בטוחים בתשובה, עדיף לומר זאת באופן ישיר וברור: "זו שאלה מצוינת, כרגע אין לי את התשובה המדויקת עבורך, אבל אשמח לבדוק את הנושא ולחזור אליך לאחר מכן". הכנות הזו תיצור אמינות והקהל יעריך מאוד את העובדה שאתם לא מנסים לטשטש את חוסר הידע שלכם.

הכינו את עצמכם מראש

הדרך הטובה ביותר להתמודד עם שאלות מאתגרות היא להתכונן אליהן מראש. נסו לחשוב מראש על שאלות שעלולות לעלות, בעיקר אלו שאתם חוששים מהן. הכינו תשובות מראש והתאמנו עליהן. הכנה מוקדמת תגרום לכם להרגיש בטוחים ורגועים יותר. אפשר גם לשתף עמיתים או חברים בתהליך ההכנה ולבקש מהם להציג שאלות מאתגרות, כך תגיעו להרצאה שלכם מוכנים הרבה יותר.

נהלו את הסיטואציה עם חיוך והומור

שימוש בהומור יכול להיות דרך נהדרת לשבור את המתח כאשר אתם מתמודדים עם שאלות מאתגרות. אם מתאים, ניתן להשתמש בהערה קלילה או חיוך שיסייעו להקליל את האווירה ולהפוך את השאלה לפחות מאיימת. כמובן, ודאו שאתם משתמשים בהומור בצורה המתאימה לקהל ולסיטואציה, בצורה שלא תפגע בכבודו של השואל או תיצור תחושת זלזול.

לסיכום, היו מוכנים ורגועים

זכרו שבסופו של דבר, התמודדות טובה עם שאלות מאתגרות דורשת בעיקר רוגע, הכנה מוקדמת וכנות. כאשר אתם משדרים ביטחון ושלווה, הקהל שלכם יחוש בכך וישקף לכם תחושה חיובית ומקבלת. זכרו, שאלות מאתגרות הן הזדמנות נהדרת להפגין מקצועיות וידע ולא איום שיש לפחד ממנו.

ההצלחה שלכם מתחילה ב-MY קמפוס

אם אתם מתכננים הרצאה, סדנה או כנס ורוצים להעביר אותו בראש שקט ובאווירה מעוררת השראה, MY קמפוס הוא המקום בשבילכם. אצלנו תמצאו אולמות כנסים וכיתות לימוד מאובזרות, טכנולוגיה מתקדמת, שירות אישי וצוות מקצועי שידאג לכל פרט. כל שנותר לכם הוא להגיע, להעביר את התוכן שלכם בראש שקט וליהנות מההצלחה. 

ב-MY קמפוס, התוכן שלכם נמצא במרכז ואנחנו דואגים לכל השאר – כי ההצלחה שלכם היא ההצלחה שלנו. 

אביבה עזר, ראש תחום חינוך
שי ודפנה היקרים. מבקשת להודות לכם מעומק הלב על יום נפלא. הכל הכן מראש ותוך כדי במקצועיות ובנועם, מתוך קשב מלא לצרכים שהבאנו בפניכם. התכוונתי לכתוב לכם בשם העמותה ובאופן אישי ולא רק כמשוב, זה לא רק שירות, זו שותפות. מבקשת למסור תודה מיוחדת לאלון האחד והיחיד על שירות נפלא. נתן מענה לכל הצרכים והבקשות באנושיות ומקצועיות מרשימה. שמחים להמשיך את הקשר ולהמליץ לכל מי שאנחנו נמצאים איתו בקשר. ילדים בסיכוי - המועצה לילד החוסה
אורטל, מנהלת משאבי אנוש erroca
ראשית תודה רבה על השירות והאירוח! הייתה לנו חוויה מוצלחת מאוד ומאוד נהנו להתארח אצלכם. יש לנו אירוע נוסף בשבוע הבא. חייבת לציין במיוחד את דפנה - שמשלב שהגעתי לראות את המקום קיבלה אותי בחיוך ענק ועשתה את כל המאמצים לעזור לי לארגן את היום בצורה מופלאה ומקצועית, ואת שי שליווה אותנו לאורך כל היום בחיוך ענק ודאגה לכל הפרטים. בהחלט נחזור שוב (: היה כיף להכיר!
אורטל, מנהלת משאבי אנוש erroca
גלית אורן
שרות מצויין!! אישי, מדוייק, תשומת לב לפרטים. צוות מקסים, כיתות ומשרדים מעוצבים, נוחים, מאובזרים בציוד איכותי.
גלית אורן
רן סיבוני
אתמול השקתי את הספר שלי במיי קמפוס ואני רוצה לציין שהיה פשוט מושלם. המקום, הסדר, הניקיון, צוות התפעול, פשוט לא יכולתי לבקש מקום טוב יותר. תודה לכם שעזרתם לי להרים ערב מהסרטים.
רן סיבוני
קרין עטרה ירדני
מקום מהמם ואסתטי. יש את כול הטכנולוגיה הנדרשת להרצאה טובה מרווח , יש חניה בשפע כל מה שמנחה יכול לבקש. תודה
קרין עטרה ירדני
ורד מרום
החוויה במיי קמפוס היא שלמה. כיתות מאובזרות באופן מושלם. נעימות, יפות ונוחות, סביבה מעוצבת ואנשים מקסימים. הם פשוט חשבו על כל פרט ונמצאים שם כדי לעזור בכל דבר נוסף עם חיוך ומכל הלב. ממליצה בחום על מיי קמפוס.
ורד מרום
איריס לייכטמן
צוות מדהים,מתן שרות ברמות הגבוהות,יש מענה לכל דבר במיידי, נעים להרצות בחדרי ההרצאות ,באולמות אני באופן אישי מאמנת גם בקליניקה ששכרתי מהם,כאילו שזה באמת שלי הכל מאורגן וערוך . ממליצה בחום על my קמפוס.
איריס לייכטמן
שני יעקובי
העברתי מספר קורסים במתחם מיי קמפוס, נהנתי מכל רגע והרגשתי שאני בידיים טובות. הצוות מאיר הפנים, המקום היפה, מעוצב בטעם טוב, נקי ומזמין. הכיבוד הטעים והחשיבה על הפרטים הקטנים הפכו את החויה למושלמת. מומלץ בחום!
שני יעקובי
חגי פלד
ממליץ בחום לכל בעל עסק שמכבד את עצמו ואת הלקוחות שלו, להתנסות במרחב המדהים של הקמפוס ! אני מנחה את המפגש השמיני שלי (אחת לשבועיים) וכל כך מרוצה מהשרות, האנשים האדיבים, המקצועיות מהפרט הכי קטן של סיוע טכני וכיבוד רץ ועד לגמישות לפי הצרכים שמתאימים לי. הנחיתי במקומות מגוונים במרכז הארץ והתחושה שלי כמנחה שמתשתמש במרחב ומקבל את השרות של האנשים הנפלאים שעובדים בו, היא כמו לעבור מרכב קומפקטי ממוצע לנהוג במרצדס מנהלים, ועדיין בתשלום הוגן ושווה לכל בעל עסק. תודה רבה על הכל.
חגי פלד
עופר סגל
חוויית שירות בסטנדרטים הגבוהים ביותר. ייחס אישי, משפחתי ואינטימי, אכפתיות ושימת לב לפרטים קטנים כגדולים. ציוד מתקדם ואיכותי, עיצוב פנים בטוב טעם. ניכר כי בכל היבט הושקעה מלאכת מחשבת ואהבה רבה על מנת לתמוך את צרכי העסק וחוויית הלקוח הסופי.
עופר סגל

להזמנות ופרטים נוספים

אנו פה כדי לתת לך את כל המעטפת הנדרשת להצלחת העסק שלך.






    יש לרדת בתחנה בגשר מול קניון איילון ברמת גן ולרדת במדרגות הצמודות לתחנה.
    משם ממשיכים לאורך הרחוב. המתחמים יהיו משמאלכם.

     

    קווי דן

    22,7,52,33,42,142,40 

    למגיעים מצפון

    עולים על רכבת לכיוון תל אביב, יורדים בתחנת האוניברסיטה ומחליפים לרכבת שמגיעה לתחנת "רמת החייל – בני ברק".

    למגיעים מדרום

    באפשרותכם לעלות על רכבת ישירה ולרדת בתחנת "רמת החייל – בני ברק" או לרדת בתחנת האוניברסיטה בתל אביב ולהחליף.

    *יש להתעדכן בזמנים באתר רכבת ישראל 

    לרשותכם עומדים חניונים חינמיים ובתשלום מוזל עם מאות מקומות חנייה. החניה נמצאת בלח"י 28, לח"י 33 ובחניית תחנת הרכבת ומתחם הדיזיין סנטר. תוכלו לראות את מגוון האפשרויות במפה המצורפת. 

    הצהרת נגישות

    חברתנו שואפת לספק חווית שימוש מרבית לכלל הציבור לרבות ציבור בעלי המוגבלויות. השקענו מאמצים רבים במטרה לאפשר, להקל ולייעל את השימוש באתר בדגש על צרכי ציבור זה. אתר זה עומד בדרישות תקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמות נגישות לשירות), התשע"ג 2013 .התאמות הנגישות בוצעו עפ"י המלצות התקן הישראלי (ת"י 5568) לנגישות תכנים באינטרנט ברמת AA ומסמך WCAG2.0  הבינלאומי.

    הסדרי הנגישות של המתחמים:

    • מעלית בכל המתחמים
    • הכניסה למעלית במתחם 21 מחייבת לעבור בדרך משופעת 
    • ישנו דלפק נגיש בשני המתחמים
    • חניית נכים אחת במתחם 21, במתחם 31 אין חניות פרטיות אך יש חניות נכים ציבוריות בחניון הסמוך לבניין. 
    • רוחב הדלתות בכל המתחמים מתאים למעבר של כיסא גלגלים
    • שירותי נכים בכל המתחמים: במתחם 21 שירותי הנכים הם בתוך המתחם, במתחם 31 שירותי הנכים הם ציבורים  
    • לולאת השראה ניידת במתחם 21 
    • בחלק מהאולמות ישנה במה למרצה/מנחה. יש לידע אותנו במידה ונדרש אולם/חדר ללא במה
    • קיים שילוט נגיש לתאי בתי השימוש
    • עמדת שירות נגישה בכל המתחמים 
    • דרכי התקשרות חלופיים לטלפון: ווטס אפ 0552751551 או מייל [email protected] 
    • MY קמפוס אינה מספקת את שירותי התוכן של ההרצאות ועל כן במידה ונדרשים אמצעים להנגשת חומרי ההרצאה יש לפנות לגורם המארגן. 
    • בכל מקרה של קושי בהנגשה, הערה או הארה ניתן לפנות אלינו ואנו נסייע כמיטב יכולתנו. 

     

    מייל ליצירת קשר: [email protected]

    טלפון: 03-5661166