כל כנס מקצועי, ללא יוצא מן הכלל, מסתיים במחיאות כפיים סוערות. מפיקי הכנס וכך גם המרצים שהתארחו בו, מפרשים (ובצדק) את מחיאות הכפיים כשביעות רצון גבוהה.
את "הפרשנות האישית" ניתן להפוך בקלות לעובדה, עם היצמדות למודל שגדולי המרצים מאמצים: ביצוע סקר שתכליתו קבלת משוב.
מדוע חשוב שתקבלו משובים לאחר כנס מקצועי?
נתחיל בדבר החשוב ביותר: גם המרצים הגדולים בעולם (כאלו שאתם מעריכים וצופים בהרצאותיהם), מבצעים סקרי משוב.
ומדוע אנו מדגישים זאת? משום שגם אם הרצאתכם נהנית מביקוש גבוה וגם אם הרצתם בפני אלפים, קבלת משובים מהקהל רלוונטית גם לכם ועשויה לתרום לכם רבות:
- לרוב, הרצאות/כנסים אינם מועברים באופן חד פעמי, אלא שהם רצים מספר פעמים (לעתים, גם לאורך שנים!). בזכות המשובים יכולים המפיקים/מרצים לדייק את מבנה הכנס, לקצר/להאריך הרצאות, ולשפר אותם כך שיוכלו להעניק חוויה טובה יותר למשתתפים.
- זכרו כי אנחנו חיים בעידן דיגיטלי, וכי אנשים נוטים לשתף את החוויה שלהם ברשת. והחוויות המשותפות ברשת? זוכות בחיי נצח. באמצעות משובים, תוכלו להשתפר מהרצאה להרצאה (או מכנס לכנס), וכך להגדיל את שביעות הרצון בקרב המשתתפים. התוצאה עשויה להיות יצירת יותר שגרירים שישתפו בקבוצות/אתרים וכך ישמרו/יעלו את הביקוש.
- המשתתפים בכנס רוצים לדעת כי יש להם ערך בעיניכם. הסקר הנשלח אליהם לאחר הכנס, מאפשר להם להתבטא בפניכם ולשקף לכם את החוויה האישית שלהם.
לא יהיה זה מופרך לומר כי המשוב הוא מתנה שמעניק לכם כל משתתף בכנס/הרצאה! מדוע? משום שכמפיקים/מרצים בכנס, הרי שבלתי אפשרי שתהיו אובייקטיבים כלפי העשייה שלכם, ובדיוק בגלל זה יש את הקהל שישקף בפניכם את טיבה.
עם משובים ענייניים תקבלו ביקורת בונה, באמצעותה תדעו מה לשפר, היכן להתייעל, מה להוסיף וכיוצא בזה.
איך שולחים שאלוני משוב לקהל המשתתפים?
אז איך תוכלו לקבל משוב מהקהל שהשתתף בכנס? לפניכם, שתי האפשרויות הפופולאריות ביותר.
שימו לב כי בנוסף להן, תוכלו לבצע סקרים טלפוניים, כמו גם להפנות את קהל המשתתפים לאתר הבית של הארגון/מרצה לטובת השארת משוב:
- "אשמח אם תמלאו משוב קצר" – אפשרות אחת היא "השיטה הישנה והטובה": עם סיום הכנס/הרצאה, יחלק המרצה סקרים מודפסים למשתתפים שישיבו עליהם רגע לפני שהם עוזבים. היתרון: קבלת משוב מידית. החיסרון: עיבוד הנתונים מתבצע ידנית ועלול לקחת זמן.
- "התארחת בכנס X. נשמח אם תשיב על כמה שאלות" – האופציה השנייה היא לשלוח מסרון-סקר לקהל המשתתפים מספר ימים לאחר הכנס. היתרון: קליטה ועיבוד מהירים ויעילים יותר של הנתונים. החיסרון: תפעול יקר יותר (אם כי שווה את ההשקעה!)
אז היכן תארחו ותערכו את ההרצאה? במתחמי – My Campus תמצאו מגוון אולמות כנסים, חדרי ישיבות ומשרדים, המעוצבים ומאובזרים בסטנדרט בלתי מתפשר. אתם תגיעו עם התוכן ואנחנו נדאג לכל השאר.
לצפייה במגוון האולמות והכיתות לחצו כאן