הפקת כנסים רפואיים: איך לעשות את זה נכון?
בכל שנה נערכים בישראל ובעולם כנסים רבים בתחום הרפואה – מכנסים בנושא רפואת ילדים, דרך רפואה אסתטית ועד חדשנות ברפואה.
ממשתתפים בכנסים אתם רוצים להפוך מארחים בכנסים? דעו כי הפקת כנסים רפואיים דורשת מחקר, למידה והיערכות. אנחנו ב-My Campus עורכים במתחמנו כנסים מעולמות תוכן שונים, ונשמח לארח גם את הכנס שלכם.
אז לפני שנספר לכם לפרטי פרטים על המתחמים שלנו, מידת האבזור שלהם וגודלם, נשתף אתכם במספר דגשים לפיהם יש להפיק את הכנס.
הפקת כנסים רפואיים נשענת על ארבעה דברים חשובים
כנס הוא אירוע עסקי, ועל אירועים עסקיים עובדים לאורך תקופה שנעה בין מספר שבועות ועד שנה.
יתכן שלתחושתכם מדובר על פרק זמן ארוך יחסית ("שנה לעבוד על כנס?"), אך חשוב לזכור כי הפקה של אירוע בסדר גודל שכזה מצריכה מכם להעמיק בשלל דברים – מגיבוש נושא וקונספט לכנס, דרך יצירת שיתופי פעולה עם מרצים ועד שיווקו. לפניכם, מספר דברים שכדאי לקחת בחשבון עם הפקת הכנס:
- שריון תאריך – עליכם להבטיח תאריך מספיק זמן מראש. כאשר התאריך נקבע מספיק זמן מראש, יש לכם סיכוי גבוה לזמינות לאולם הספציפי שאתם רוצים ואינכם כפופים לאילוצים. בנוסף, ברגע שקבעתם תאריך, אתם יכולים לגזור זמנים אחורה ולהתחיל לגזור משם משימות ולדאוג לכך שתעמדו בזמנים.
- בחירת אולם – בחרו אולם שמותאם לצרכים שלכם, חשבו על סידור הישיבה, על האבזור הטכנולוגי, על המקום לכיבוד, מקום להרשמה ומכירה. אם אתם מתלבטים לגבי הגודל וכמות האנשים שתגיע, ההמלצה שלנו היא לקחת את האופציה הגדולה יותר. מחשבה מייצרת מציאות 😊
- שריון מרצים – מאחר שמדובר על הפקת כנסים רפואיים, סביר מאד כי יתארחו בו גם אנשי רפואה בכירים. מיותר לציין כי הזמינות של אנשי הרפואה אינה גבוהה, כך שיש לשריין אותם מספיק זמן מראש (כן, לעתים גם שנה לפני הכנס).
- הרשמת משתתפים – מעל לכל אלו, הכנס שלכם זקוק בעיקר לנרשמים, והרשמה לכנס מותנית בשיווק חכם. אתם תיהנו מהתעניינות והרשמה גבוהה כאשר תהיה לכם אסטרטגיה שיווקית מתוכננת היטב.
הפקת כנס רפואי בפועל – איך מתחילים?
את הפקת הכנס בפועל ניתן להתחיל רק לאחר שידועים לכם הדברים הבאים:
- נושא הכנס והערך שתרצו להעניק. לדוגמא: כנס בנושא בדיקות רפואיות שניתן לבצע בבית באמצעות מכשור מתקדם
- למי אתם פונים ולמה אתם מכוונים. לדוגמא: מנהלים בכירים במרפאות ובבתי החולים, כאשר המטרה היא שרוקחים ורופאי משפחה יוכלו לעניין את המטופלים באותם המכשירים
- מספר המשתתפים שתרצו לרשום לכנס. לדוגמא: אתם מעוניינים להפיק כנס עם כ-200 משתתפים לערך
- ורק אל תשכחו את הפרט הקטנטן… – כנס רפואי הוא אירוע עסקי, כאשר הפקה של כל אירוע – מכל סוג ובכל גודל, חייבת להתבסס על תקציב הגיוני-אחראי. סכום הכסף שתגדירו אמור לכסות את כל העלויות, לרבות: השכרת אולם הכנסים, הפרסום והשיווק באונליין ובאופליין, Merchandise למשתתפים, מיתוג, שכר המרצים ועוד.
בזמן שאתם חושבים מחוץ לקופסא איך להפיק כנס רפואי חווייתי ומושקע, אנחנו ב-My Campus חושבים עבורכם מחוץ לכיתה.
לצפייה במגוון האולמות והכיתות לחצו כאן